Pradžia » Grožis ir sveikata » Pasipriešinti blogiems įpročiams padės ir cinamonas

Pasipriešinti blogiems įpročiams padės ir cinamonas

By VLmedicina.lt │adiena.lt

Įvairūs tyrimai rodo, kad labai stengiantis bet kokie blogi įpročiai gali būti kontroliuojami. „Gintarinės vaistinės“ vaistininkės Jolitos Skinderskienės teigimu, potraukis saldumynams ar nesveikiems užkandžiams dažnai rodo tam tikrų maistinių medžiagų trūkumą, todėl jam pasipriešinti būna taip sunku.

© VLMEDICINA.LT (A. Kubaičio) nuotr.

© VLMEDICINA.LT (A. Kubaičio) nuotr.

Išgelbės cinamonas

Psichologų teigimu, tarp noro užkandžiauti ir mūsų savijautos yra ryšys: jei norisi kieto, pikantiško maisto, galimai mums trūksta iššūkių, jei norisi minkšto, saldaus – komforto. Todėl kartais pakanka susitvarkyti savo emocinę būklę, o fizinė susitvarko savaime. Vis dėlto neretai potraukis tam tikriems maisto produktams ar besaikis užkandžiavimas rodo ir fiziologines problemas.

„Paprastai žiemos viduryje visiems ima trūkti įvairių vitaminų ir mineralinių medžiagų, nes sumažėja suvartojamų vaisių ir daržovių kiekis, o jų kokybė ne tokia gera kaip vasarą. Taigi gali trūkti vandenyje tirpių vitaminų A, C, D, E, taip pat B ir C grupės vitaminų – ne šiaip sau norisi apelsinų, mandarinų, citrinų. Taip pat reikia nepamiršti antioksidantų turinčių medžiagų. Sumažėjus vaisių ir daržovių, natūraliai antioksidantų mes gauname kur kas mažiau, o toksinų žiemą organizme kaupiasi daugiau“, – sako J. Skinderskienė.

Pasak vaistininkės, tiems, kuriems dažnai norisi ko nors saldaus, gali trūkti chromo ar vandenyje tirpių vitaminų, taip pat C, B1, B6, B12 – tiksliausiai vitaminų trūkumą parodo kraujo tyrimas. Jei vitaminų trūkumas nežymus, reguliuoti cukraus kiekį kraujyje ir sumažinti potraukį saldumynams gali padėti cinamonas, raudonėlių ar žalioji arbata, greipfrutų ekstraktas lašeliais, suaktyvinantis limfocitų veiklą, stiprinantis imuninę sistemą, valantis toksinus. Anot rūpestingos vaistininkės, ypatingai gerai veikia cinamonas, kurį galima dėti į sriubas, košes, gardinti jogurtą, vaisius, arbatą.

Vyresniems žmonėms, kuriems traukia raumenis, reikėtų vartoti daugiau kalio ir magnio. Geriausias natūralus kalio šaltinis – moliūgų arba saulėgrąžų sėklos, magnio – špinatai, žirniai, pupelės, avižiniai produktai.

Rūkantiems trūksta beveik visko

Metant rūkyti dažnam kyla noras užkandžiauti. Tai psichologai aiškina įpročiu „ranka-burna“. Nuolatinis užkandžiavimas gali tapti antsvorio priežastimi, todėl užkandžius rūkaliams reikia rinktis atsakingai.

Vaistininkė juokauja, kad žiemą vienas kitas papildomas kilogramas gali būti sveika. Visgi, tai nereiškia, kad galima valgyti nesveiką maistą.

„Nikotinas mažina visų vitaminų ir mineralų koncentraciją organizme. Dėl šios priežasties, visi, kurie rūko ar planuoja mesti rūkyti, privalo vartoti vitaminus papildomai. Geriausiai šiuo atveju tinka tirpūs vitaminai, kuriuose yra didesnis kiekis vitaminų A, C, E bei seleno, turinčių antioksidacinį poveikį ir šalinančių laisvuosius radikalus, kurių rūkančiųjų organizme yra daugiau“, – sako vaistininkė J. Skinderskienė.

Tirpūs vitaminai gerai ir tuo, kad kartu su jais žmogus išgeria stiklinę vandens, todėl sumažėja apetitas. Jei metant rūkyti ar atsisakius nesveikų užkandžių norisi kažką kramtyti, po ranka geriausia turėti vandens, paskaninto apelsino ar citrinos žievele, chia sėklomis, džiovintų vaisių, migdolų, turinčių antioksidacinių ir mineralinių medžiagų.

Kad įpročius valdytume mes, o ne jie mus

Viena iš priežasčių, kodėl taip sunku atsikratyti įsišaknijusių įpročių, yra ta, kad nuolat atsiduriame juos provokuojančiose situacijose: visuomet įsijungiame šviesą prieš eidami į vonią ar patikrinę savo elektroninį paštą beprasmiškai dar 10 minučių naršome internete. Pagunda taip pat vaidina svarbų vaidmenį.

Mokslininkų teigimu, griežta savikontrolė – vienas iš veiksmingų būdų atsisakyti žalingų ar erzinančių įpročių. Dar viena gera priemonė – dėmesio nukreipimas kitur. Tačiau tyrimų metu paaiškėjo, kad su pagundomis ir blogais įpročiais, pavyzdžiui, užkandžiauti, persivalgyti, rūkyti, kovoti geriausiai padeda situacijų bei aplinkybių pakeitimas. Tarkime, jei persivalgote žiūrėdami televizorių, prie jo išvis nevalgykite, jei rūkote tik su tam tikrais kolegomis darbe, pakeiskite vietą biure.

Norint blogus įpročius pakeisti gerais, taip pat reikia keisti mąstymą. Kad išsiugdytumėte naują įprotį, susiekite jį su malonumu. Pavyzdžiui, nusprendžiate, kad pasijutę prastai griebsitės ne spurgų ar saldainių, o morkyčių. Tačiau netrukus pastebite, kad jos nepaguodžia taip, kaip spurgos, kuriose esantys riebalai ir cukrus padeda išsiskirti laimės hormonams. Visgi nereikia pasiduoti, nes dažną veiksmo kartojimą smegenys pamažu įsimena, o po tam tikro laiko pakeičia seną informaciją nauja. Jei naują veiksmą kartosite 45 dienas, išsiugdysite naują įprotį ir valgydami morkas taip pat galėsite save nuraminti bei paguosti lygiai taip pat, kaip ir valgydami spurgas.

Taip pat, siekiant ką nors savo gyvenime pakeisti, labai svarbu atrasti vidinę motyvaciją, nes, jei numesti svorio ar mesti rūkyti jus motyvuoja tik išoriniai faktoriai, pavyzdžiui, jaučiate aplinkos spaudimą, tai padaryti bus labai sunku. Motyvacija turi ateiti iš vidaus ir būtinai kartu su meile sau, primena specialistai.

vlmedicina-logotipas

Vertinimas: 5.0. Balsų skaičius: 1
Prašome palaukti

11 Komentarai

  1. I really like reading through an article that can make men and women think.
    Also, many thanks for allowing me to comment!

    Vertinimo dar nėra.
    Prašome palaukti
  2. These are truly fantastic ideas in on the topic of blogging.

    You have touched some good points here. Any way keep up wrinting.

    Vertinimo dar nėra.
    Prašome palaukti
  3. Way cool! Some very valid points! I appreciate you writing this article plus the rest of the site
    is also very good.

    Vertinimo dar nėra.
    Prašome palaukti
  4. Its like you read my mind! You seem to know a lot about
    this, like you wrote the book in it or something. I think that you can do with
    some pics to drive the message home a little bit, but instead
    of that, this is great blog. A great read. I’ll certainly be back.

    Vertinimo dar nėra.
    Prašome palaukti
  5. I simply could not depart your web site prior to suggesting that
    I really enjoyed the usual info a person supply in your
    guests? Is going to be again regularly in order to check out new
    posts

    Vertinimo dar nėra.
    Prašome palaukti
  6. bookmarked!!, I really like your site! plenty of fish natalielise

    Vertinimo dar nėra.
    Prašome palaukti
  7. Hey I am so glad I found your site, I really found
    you by mistake, while I was browsing on Aol for something
    else, Anyways I am here now and would just like to say cheers for a fantastic post and a all round thrilling blog (I
    also love the theme/design), I don’t have time to go through it all at the moment but I have bookmarked it and also included your RSS feeds, so when I have time I will
    be back to read more, Please do keep up the superb b.

    Vertinimo dar nėra.
    Prašome palaukti
  8. Hello to all, the contents existing at this web page are truly remarkable for people experience, well, keep up the good work fellows.

    Vertinimo dar nėra.
    Prašome palaukti
  9. Way cool! Some extremely valid points! I appreciate you writing
    this write-up plus the rest of the website is really good.

    Vertinimo dar nėra.
    Prašome palaukti
  10. Wonderful blog! Do you have any tips for aspiring writers?
    I’m planning to start my own website soon but I’m a little lost on everything.

    Would you suggest starting with a free platform like WordPress or go for a paid
    option? There are so many choices out there that I’m completely
    overwhelmed .. Any ideas? Appreciate it!

    Vertinimo dar nėra.
    Prašome palaukti
  11. Kaip asmeninė patirtis sako, paskutinė pastraipa straipsnyje – svarbiausia.

    Vertinimo dar nėra.
    Prašome palaukti

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

19 + devyni =